Czy w 2020 można transportować ponadgabaryty?

Czy w 2020 można transportować ponadgabaryty? czyli transport ponadnormatywny wykonają określone usługi. Jak wykonać transport ciężki? Czym on się charakteryzuje? Jakie usługi dodatkowe wykonywane są w zakresie transportu ponadgabarytowego? Transport ciężki to usługa spedycyjn

Dodane: 14-07-2020 12:31
Czy w 2020 można  transportować ponadgabaryty?

Doświadczona i fachowa firma oferująca transport

transport ponadnormatywny

Transportowanie sprzętu ciężkiego to zadanie dla jednostek specjalnych, które z szczególnym zaangażowaniem oraz doświadczeniem wykonają określone usługi. Jak wykonać transport ciężki? Czym on się charakteryzuje? Jakie usługi dodatkowe wykonywane są w zakresie transportu ponadgabarytowego?
Transport ciężki to usługa spedycyjna towarów lub maszyn o niewymiarowej, przekraczającej ustalone wielkości lub wadze przedmiotów. Wśród akcesoriów, które wymagają tego rodzaju transportu zalicza się przede wszystkim: maszyny, pojazdy, elementy konstrukcyjne czy części budowalnych. Transport maszyn i innych urządzeń mechanicznych odbywa się zarówno na terenie kraju, jak również na trasach międzynarodowych. Doświadczona i fachowa firma oferująca transport ponadgabarytowy świadczy usługi w zakresie pakowania, zabezpieczenia towaru, przewożenia oraz rozładunku. Dzięki stale rozwijającej się technologii możliwe jest bezpieczne i bezusterkowe wykonanie powierzonych realizacji, a także wykonywanie usług dodatkowych.


Transport ciężki

transport ponadnormatywny

Transport ciężki to inne określenie dla gałęzi przemysłu, jaką jest transport ponadgabarytowy. W tej nazwie znaleźć można odzwierciedlenie jej charakteru. I to na kilku płaszczyznach.
Słowo ciężki to po pierwsze odniesienie do wielkości i ciężkości towarów. Tradycyjnie na polskich drogach transportować można produkty o łącznej masie 42 ton. Tymczasem maszyny, różnego rodzaju sprzęty, czy hale ciężar ten przekraczają. Wszystko więc co waży więcej niż 42 tony, musi być transportowane w specjalnych warunkach.
Drugą płaszczyzną transportu ciężkiego, jest jego logistyka. Transport maszyn, czy elementów infrastruktury naprawdę nie jest organizacyjnie łatwy. Nie każdą trasą da się go zorganizować. Takie elementy, jak rondo, most, czy wysoki krawężnik mogą w tym przypadku uczynić trasę nieprzejezdną. Zorganizowanie więc wszystkiego cale nie jest łatwe. Tym bardziej, że dochodzą do tego dodatkowe elementy, związane z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
I tak oto transport ciężki, wcale lekkim nie jest.


transport maszyn rolniczych - ciągników koparek

Wyróżniamy aż siedem typów zezwoleń umożliwiających transport ponadgabarytowy. Każda z tych grup określa tak naprawdę inny typ zezwolenia.

Kategoria pierwsza skupia się na samej trasie. Uwzględnia ona zezwolenie na przewiezienie ładunku po konkretnej drodze, którą należy wcześniej dokładnie wyznaczyć, by zawrzeć takową informację w dokumentacji. Kategoria druga tyczy się z kolei różnego rodzaju pojazdów. Do niej można zaliczyć m.in. transport maszyn rolniczych - ciągników, koparek, a także spychaczy i innych podobnych pojazdów. Grupy od trzeciej do szóstej zawierają z kolei te zezwolenia, które wystawiane są na dłuższy czas i w których podaje się informacje dotyczące konkretnych parametrów wybranego ładunku. Ostatnia już kategoria, czyli ta siódma jest stosowana w momencie, gdy planowany transport ciężki nie pasuje do żadnej poprzedniej grupy.

Zezwolenie jest wydawane w formie specjalnego dokumentu. Upoważnia on zaznaczoną na papierze osobę do przewiezienia ładunku po drogach publicznych umieszczonych na terenie Polski.


Jest taka gałąź transportu która za

Jest taka gałąź transportu, która za każdym razem wymaga dokładnego planowania. Transport ponadgabarytowy, bo o nim mowa, to bardzo specyficzny przewóz ładunków. Ponieważ obejmuje on między innymi transport maszyn, czy elementów konstrukcji przemysłowych, każdy kurs wymaga indywidualnego, a zarazem kompleksowego podejścia.
Transport ciężki, ze względu na swoją specyfikę wymaga, aby każdorazowo dobrać odpowiedni pojazd i skrupulatnie zaplanować trasę. Gdy plany są już gotowe, można przedstawić je do urzędu, który następnie na przejazd musi wydać zgodę. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ubezpieczenia ładunku. I dopiero, gdy ono jest zorganizowane, można wyruszyć w drogę, trzymając się dokładnie planu.
Ponieważ ten typ transportu jest bardzo specyficzny, musi odbywać się za pomocą wyspecjalizowanych firm. Ich znalezienie nie jest na szczęście takie trudne. Na polskim rynku funkcjonuje wiele podmiotów, które tego typu usługi świadczą. Aby je znaleźć, warto skorzystać z wyszukiwarki internetowej.